Podium bij Inizo in Boskoop een feit!

Het podium bij INIZO is er!

Het is zaterdag 19 september 2020 officieus geopend. Met een heel klein clubje vanwege Corona.  Bewoner Thor (zie foto) deed de aftrap met zijn zang en gitaarspel. Nog velen zullen velen volgen: er zijn zoveel plannen! Zowel van de jongeren als van de omgeving, waarin INIZO werkt (Boskoop en Stompwijk).

Een aantal jongeren gaat de komende tijd aan de slag met theatertechniek  (geluid, licht, mengpaneel en software), anderen met catering en vormgeving (bijv. uitnodigingen).

Alles is erop gericht om de bewoners met autisme contact te laten leggen en muziek (of het nu rap is of klassiek) kan daarbij helpen. Ook andere cultuurvormen krijgen alle ruimte.

Wij zijn het Prins Bernhard Cultuurfonds, de Van Cappellen Stichting en San Jacinto zeer dankbaar en zullen hen – zodra het COVID19-virus het weer toelaat – uitnodigen voor een voorstelling op dit mooie podium. De jongens kunnen dan laten zien wat ze hebben geleerd. We houden ook u op de hoogte van de voorstellingen!

Fitness en ICT voor jongeren met autisme.

Maandag 20 mei jl. doneerde het RABO Coöperatiefonds maar liefst 12.500 euro aan de Stichting STOOM, die zich inzet voor onderwijs en ontwikkelingsmiddelen voor jongeren met autisme.

Het was een prachtig moment: de directeur van de RABOBANK in Roelofarendsveen overhandigde een cheque aan het bestuur van Stichting STOOM, die de donatie op hun beurt direct doorgaf aan de directeur van INIZO.

Door de jongeren bij INIZO wordt al weken uitgekeken naar de komst van fitness-apparaten en ICT-apparatuur. Jongeren met autisme focussen zich op een andere wijze dan gemiddeld en zijn over het algemeen erg handig met computers. Er zijn al ondernemingen, die interesse tonen voor hun talenten. Om kans te maken op de arbeidsmarkt zijn goede pc’s en gerenommeerde software-programma’s nodig. Ook een 3D-printer en een drone stonden op het verlanglijstje. Dat wordt nu mogelijk met deze prachtige donatie!

Het is voor iedereen goed om te bewegen, maar voor jongeren met autisme het extra belangrijk om regelmatig ‘stoom af te blazen’ en zich fysiek moe te trainen. Van de donatie van het RABO Coöperatiefonds worden fitnessapparaten aangeschaft om hierbij te helpen.

Namens deze jongeren bedanken de Stichting STOOM én INIZO het RABO Coöperatiefonds nogmaals!

Meer over INIZO:

Bij ‘Innovatie in Zorg en Omgeving’ (INIZO) voelen jongeren met onbegrepen gedrag zich wél op hun plek. Kleinschalig, flexibel en met genoeg fysieke afleiding, een huiselijke sfeer en mét gezinstaken als boodschappen, koken, onderhoudsklusjes. Met een consequente leiding: ‘afspraak is afspraak’. En iets nóg belangrijkers: de mogelijkheid om (weer) naar school te gaan. In samenwerking met de Prof. dr. Leo Kannerschool wordt er op de INIZO-locatie onderwijs geboden, omdat de jongeren er zelf om vroegen en het reguliere onderwijs helaas geen optie was. www.inizo.nl

Meer over Stichting STOOM:

Deze net opgerichte stichting heeft als doel jongeren met autisme meer onderwijs en ontwikkelingsmiddelen te bieden. Donaties aan de stichting gaan rechtstreeks naar zorgvuldig geselecteerde zorginitiatieven, die zorgen dat jongeren met autisme niet thuis komen te zitten zonder kans op ontwikkeling en onderwijs.